Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The study of multinational companies (MNCs) has been split for many decades into two camps which hardly 'talked' to each other: a) predominantly economic and functionalist oriented International Business Researchers, and b) largely social constructivist and critical management oriented Organization Theorists. This volume intends to build bridges by bringing together leading international scholars from both camps, who provide new insights in the study of MNCs. In addition to the bridge-building exercise, the book aims to develop a more comprehensive organizational theoretical understanding as well as methodological plurality in the study of how MNCs function in the post-millennium era, both internally and externally, and also how they control their international operations across economic, institutional, cultural, linguistic, political and social divides. Key topics addressed in our volume include: historical perspectives on the study of MNCs, the role of increased financialization and marketization on MNCs, the new role of the HQ within contemporary MNC, the role of language in MNCs, discursive studies of MNCs, labour representation in MNCs as well as social movements and corporate social responsibility and MNCs.