Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Polish playwright and artist Stanislaw Ignacy Witkiewicz, known as Witkacy, is now recognized as Poland's leading theatrical innovator of the interwar years and one of the outstanding creative personalities of the European avant-garde. This volume contains two of Witkacy's "tropical" plays inspired by the playwright's trip to Ceylon and Australia in 1914 with his close friend, the anthropologist Bronislaw Malinowski. Mr. Price, or Tropical Madness is a drama of heightened passion and greed among British colonists in Rangoon who seem to have stepped out of Joseph Conrad's tales of the South Seas. Metaphysics of a Two headed Calf, set in New Guinea and Australia, pits savage European imperialists against a native tribal Australia and pits savage European imperialists against a native tribal chieftain whose fetish of a great golden frog offers greater insight into the mystery of existence than the Westerners' shallow rationalism. Both plays puncture the white rulers' poses of superiority and parody their images of the tropical Other. Also included in the volume are Witkacy's Foreword to Metaphysics of a Two-Headed Calf in which the playwright defends his concept of theatre as an autonomous art with a scenic language of its own and an appendix containing a documentary itinerary of Witkacy's journey to Ceylon.