Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
For Hans Kung, as for many other people, something can sometimes appear in Mozart's music which goes beyond the human dimension and gives intimations of a bliss which transcends even all music. In this short book he sets out to identify what it is. Much, he argues, has been written about Wolfgang Amadeus Mozart, but relatively little about the religious dimension of his person and music. While it is completely taken for granted that Johann Sebastian Bach has Protestant roots and was a pious man, that Mozart was a Catholic and wrote music for masses is virtually ignored. So the first part of the book looks at Mozart's life and music from this perspective and asks how it contributes towards those 'traces of transcendence' which may be perceptible to those open to them. The second part sheds new light on Mozart's Coronation Mass by setting it against its contemporary cultural and political horizon and the critical confrontation with religion beginning at the, irrie of its composition. Here is a work which is not only worthy to stand alongside Karl Barth's famous study, but which for many readers will even eclipse it.