Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The setting of this volume is the Iberian Peninsula during the Middle Ages, where Christianity and Islam co-existed side by side as the official religions of Muslim al-Andalus on the one hand, and the Christian kingdoms in the north of the peninsula on the other. Its purpose is to examine the meaning of the word 'Mozarab' and the history and nature of the people called by that name; it represents a synthesis of the author's many years of research and publication in this field. Richard Hitchcock first sets out to explain what being a non-Muslim meant in al-Andalus, both in the higher echelons of society and at a humbler level. The terms used by Arab chroniclers, when examined carefully, suggest a lesser preoccupation with purely religious values than hitherto appreciated. Mozarabism in LeÃ3n and Toledo, two notably distinct phenomena, are then considered at length, and there are two chapters exploring the issues that arose, firstly when Mozarabs were relocated in twelfth-century AragÃ3n, and secondly, in sixteenth-century Toledo, when they were striving to retain their identity.