Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Movies and Mass Culture looks at the ways in which American identity shapes and is shaped by motion pictures. Movies serve not only as texts that document who we think we are or were, but they also reflect changes in our self-image, tracing the transformation from one kind of America to another. They assist audiences in negotiating major changes in identity, carrying them across difficult periods of cultural transition so that a more or less coherent national identity again emerges. Films thus help their viewers to span the gaps and fissures that cultural changes cause, allowing passage over any disjointedness that in some way might disrupt our sense of what we believe in as a nation. This volume examines this process, illustrating the ways in which films aided America's transition from an agrarian to an industrial economy; from a nation of producers to one of consumers; and from a community of individuals to a mass society.