Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Move Over, Scopes and Other Writings both extends Julian Silva's richly-textured portrait of Portuguese-American community life in his narrative diptych, Distant Music, and enlarges it to include subjects as varied as backbiting London theatre has-beens (The Waxworks Show), a final pilgrimage to the Brontë parsonage (A Visit to Haworth), and recollections of a Japanese-American babysitter interned following Pearl Harbor (Kimi). As always, Silva is fully attentive to descriptive detail and apt choice of metaphor--nowhere more so than in recalling livestock being raised and dispatched in Coming to Terms with the Facts of Animal Life. The novella Move Over, Scopes, however, does it all, as Henry Ramos attempts to mollify fellow Portuguese-American Catholics--led by his own wife Louise--outraged over Estelle Dobson teaching Darwin's theory of evolution. Twists and turns include machinations of a hotly contested School Board election and the need to resist Miss Dobson's seductive appeal. At a time when Creationism may be making a come-back, Move Over, Scopes could not be more timely.