Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
When did Late Antiquity actually end? Peter Brown, who has done so much to define the field, once replied: 'always later than you think'. This book takes stock of this insight and, in continual conversation with Peter Brown's work, applies it to ever wider social and geopolitical horizons. The essays of this volume demonstrate that Late Antiquity is not just a period in which the late Roman world grew into the three successor cultures of the Roman Empire--the Latin West, Byzantium, and the Islamic world--but also a set of hermeneutical tools for exploring historical transformation. A late antique view considers both the profound plurality of past societies and the surprising instances when a culture coheres out of those differences. The studies here follow those motions of fracture and alignment, and they show how working along the lines of a single but deeply textured vision of Late Antiquity makes it possible to integrate different fields such as Roman, Byzantine, and Islamic studies, and to start a new conversation between ancient and medieval history.