Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Morocco Bound

Disorienting America's Maghreb, from Casablanca to the Marrakech Express

Brian Edwards
Hardcover | Engels | New Americanists
€ 135,95
+ 271 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Until attention shifted to the Middle East in the early 1970s, Americans turned most often toward the Maghreb--Morocco, Algeria, Tunisia, and the Sahara--for their understanding of "the Arab." In Morocco Bound, Brian T. Edwards examines American representations of the Maghreb during three pivotal decades--from 1942, when the United States entered the North African campaign of World War II, through 1973. He reveals how American film and literary, historical, journalistic, and anthropological accounts of the region imagined the role of the United States in a world it seemed to dominate at the same time that they displaced domestic social concerns--particularly about race relations--onto an "exotic" North Africa.

Edwards reads a broad range of texts to recuperate the disorienting possibilities for rethinking American empire. Examining work by William Burroughs, Jane Bowles, Ernie Pyle, A. J. Liebling, Jane Kramer, Alfred Hitchcock, Clifford Geertz, James Michener, Ornette Coleman, General George S. Patton, and others, he puts American texts in conversation with an archive of Maghrebi responses. Whether considering Warner Brothers' marketing of the movie Casablanca in 1942, journalistic representations of Tangier as a city of excess and queerness, Paul Bowles's collaboration with the Moroccan artist Mohammed Mrabet, the hippie communities in and around Marrakech in the 1960s and early 1970s, or the writings of young American anthropologists working nearby at the same time, Edwards illuminates the circulation of American texts, their relationship to Maghrebi history, and the ways they might be read so as to reimagine the role of American culture in the world.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
376
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780822336099
Verschijningsdatum:
28/10/2005
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Gewicht:
680 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 271 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.