Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the Sedgewick lecture for 2012, Professor Deborah Cameron investigates the age-old question of whether men and women are different kinds of beings, both physically and intellectually. She begins by noting that in the 19th century that most writers saw men as being intellectually superior to women in their use of language. But she also observes that this position was gradually modified in the 20th century, that is, until the 1990s, when there was a sudden resurgence of the essentialist idea, this time with many writers concluding that women were programmed to be the better language users. Cameron examines closely the claims of a number of popular self-help books on the subject, and then proceeds to show how many of the more supposedly scientific books rely on a form of "neurobabble" to make similar claims about the alleged hard-wired intellectual differences between men and women. The question then becomes, why is it that this essentialist view has caught on? Cameron suggests that it is in part a way of responding to the pervasive anxiety brought about by massive social changes in the roles of men and women. She also cautions that this new essentialism is having potentially drastic consequences on the theories and practice of how boys and girls, men and women, are educated.