Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Monstrous Society argues that in the eighteenth-century moral economy, power was divided between official authority and the counter-power of plebeians. This tacit, mutual understanding comes under attack when influential political thinkers, such as Edmund Burke, Jeremy Bentham, and T.R. Malthus attempted to discipline the social body and make state power immune from popular response. But once negated, counter-power persisted, even if in the demands of a debased, inhuman body. This response wis writ large in Gothic tales, especially Matthew Lewis's The Monk and Mary Shelley's Frankenstein, and in the innovative, embodied political practices of the mass movements for Reform and the Charter. By interpreting the formation of modern English culture through the early modern practice of reciprocity, David Collings constructs a "nonmodern" mode of analysis, one that sees modernity not as a break from the past but as the result of attempts to transform traditions that, however distorted, nevertheless remain broadly in force.