Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Leibniz's monads have long been a source of fascination and puzzlement. If monads are merely immaterial, how can they alone constitute reality? In Monads, Composition and Force, Richard T. W. Arthur takes seriously Leibniz's claim of introducing monads to solve the problem of the composition of matter and motion. Going against a trend of idealistic interpretations of Leibniz's thought, Arthur argues that although monads are presupposed as the principles making actual each of the infinite parts of matter, bodies are not composed of them. He offers a fresh interpretation of Leibniz's theory of substance in which monads are enduring primitive forces, corporeal substances are embodied monads, and bodies are aggregates of monads, not mere appearances. In this reading the monads are constitutive unities, constituting an organic unity of function through time, and bodies are phenomenal in two senses; as ever-changing things they are Platonic phenomena and as pluralities, in being perceived together, they are also Democritean phenomena. Arthur argues for this reading by describing how Leibniz's thought is grounded in seventeenth century atomism and the metaphysics of the plurality of forms, showing how his attempt to make this foundation compatible with mechanism undergirds his insightful contributions to biological science and the dynamical foundations he provides for modern physics.