Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Sembadel et Clapoteau sont de l’Académie française et en plein délire obsessionnel : ils se prennent pour Bogart. Jouer les « privés » entre deux séances du dictionnaire les excite énormément, les rajeunit de vingt ans. Et ils n’enquêtent pas mal du tout, pour de grands écrivains. Ce qu’ils ne savent pas, c’est qu’ils se penchent « sur de la dynamite » : personne ne leur a dit. Ainsi ont-ils au moins l’excuse d’aller au massacre en toute innocence, alors que l’autre jour quelqu’un à qui on l’avait dit, et pas plus bête qu’eux, a sauté sur un explosif de forte puissance, bien que de nature encore indéterminée. Peut-être le même, d’ailleurs. Pour une fois que Georges Conchon se flattait d’avoir écrit une histoire ne visant rien ni personne, un polar fou, un scénario résolument hors actualité, c’est gagné ! La folie ne se discute pas, mais l’actualité non plus. Dans le mille ! Corrosif. Désopilant. On retrouve dans ce texte la verve cruelle, le sens du récit, le style qui, de « L’État sauvage » au « Bel Avenir », ont fait de Georges Conchon un des tout premiers romanciers d’aujourd’hui. Cette même verve qui a déjà valu une réputation internationale à des films comme Le Sucre ou La Victoire en chantant.