Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
We hechten ons aan onze ouders, aan onze geliefden, aan onze kinderen, en moeten hen ook steeds weer laten gaan, tot de dood ons definitief scheidt. Onze vroege hechtingsgeschiedenis is van grote invloed op al onze relaties. Toen Marte Kaan vanwege haar scheiding haar kinderen een paar dagen per week moest missen, vroeg ze zich af hoe dit hen zou vormen. Met een fascinatie voor de emotionele krachten die loskomen legt ze aan de hand van literatuur, film en wetenschap intrigerende psychologische en sociaal-culturele mechanismen bloot.
Moeder Natuur toont wat het loslaten van je kinderen met je doet, waarom liefdeloosheid alles met liefde te maken heeft en hoe de afgrond van de dood ons kan bevrijden van een vals zelfbeeld. En al lijken we vaak willoos overgeleverd te zijn aan onze natuur, onze worstelingen zijn wel de bron van verhalen en ideeën die helpen verdragen dat we onze geliefden uiteindelijk zullen verliezen. Ze leren ons bovendien dat verlies inherent is aan iedere hechte band.
Marte Kaan (1977) is schrijver en psychotherapeut. Eerder verschenen van haar Lang leve de liefde en Wij houden alleen van onszelf en, in de reeks Nieuw Licht, Onderbuik. Haar fictiedebuut Saboteur (2014) werd genomineerd voor de J.M.A. Biesheuvelprijs en de ANV Debutantenprijs.