Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book focuses on the development of Taiwan's long-standing National Scholarship Program for Overseas Study between 1955 and 2000. The National Scholarship Program can be seen as Taiwan's governmental pursuit of strategic modernization for national and social development. Strategic modernization does not necessarily imply a linear, progressive, and technological modernity; but should be viewed as an adjustable, flexible, and sustainable effort that transforms and assists a nation, like Taiwan, to adapt itself within its constrained and changing post-colonial condition. This view of strategic modernization is based upon an interrogation of the discourses surrounding the scholarship program, using post-colonial theories as a referential framework. The research includes an ethnographic analysis of discourse, investigating the program from two perspectives: the researcher's critical discourse analysis of historical texts, and the narratives provided by program stakeholders. The juxtaposition of these two discursive perspectives not only reveals different facets of the program, but more importantly, tracks the dynamic and constantly unfolding interwoven complex of political, economic and cultural threads that have rarely been considered together.