Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
British modernism came of age at a time of great cultural anxiety about the state of journalism. The new newspapers, with their brief, flashy articles, striking visuals, hyperbolic headlines, and sensational news, stood at the center of debates about reading in the period, seeming to threaten the viability of representative democracy, the health and vitality of the language, and the very future of literature itself. Patrick Collier's study brings an impressive array of archival research to his exploration of modernism's relationship to the newspaper press. People who sought to make their way as writers could neither remain neutral on this issue nor abandon journalism, which offered an irreplaceable source of income and self-advertisement. Collier discusses five modern writers-T. S. Eliot, James Joyce, Virginia Woolf, Rebecca West, and Rose Macaulay-showing how their work takes part in contemporary debates about journalism and examining the role journalism played in establishing their careers. In doing so, he uncovers tensions and contradictions inherent in the identity of the 'serious artist' who relied on the ephemeral forms of journalism for money and reputation.