Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Modernism, Feminism, and Jewishness explores the aesthetic and political roles performed by Jewish characters in women's fiction between the World Wars. Focusing mainly on British modernism, it argues that female authors enlist a multifaceted vision of Jewishness to help them shape fictions that are thematically daring and formally experimental. Maren Linett analyzes the meanings and motifs that Virginia Woolf, Jean Rhys, Sylvia Townsend Warner, Dorothy Richardson, and Djuna Barnes associate with Jewishness. The writers' simultaneous identification with and distancing from Jews produced complex portrayals in which Jews serve at times as models for the authors' art, and at times as foils against which their writing is defined. By examining the political and literary power of Semitic discourse for these key women authors, Linett fills a significant gap in the account of the cultural and literary forces that shaped modernism.