Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Genderstudies
  6. Modernism and Modernity in British Women's Magazines

Modernism and Modernity in British Women's Magazines

Alice Wood
€ 54,45
+ 108 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book explores responses to the strangeness and pleasures of modernism and modernity in four commercial British women's magazines of the interwar period. Through extensive study of interwar Vogue (UK), Eve, Good Housekeeping (UK), and Harper's Bazaar (UK), Wood uncovers how modernism was received and disseminated by these fashion and domestic periodicals and recovers experimental journalism and fiction within them by an array of canonical and marginalized writers, including Storm Jameson, Rose Macaulay, Gertrude Stein, and Virginia Woolf. The book's analysis is attentive to text and image and to interactions between editorial, feature, and advertising material. Its detailed survey of these largely neglected magazines reveals how they situated radical aesthetics in relation to modernity's broader new challenges, diversions, and opportunities for women, and how they approached high modernist art and literature through discourses of fashion and celebrity. Modernism and Modernity in British Women's Magazines extends recent research into modernism's circulation through diverse markets and publication outlets and adds to the substantial body of scholarship concerned with the relationship between modernism and popular culture. It demonstrates that commercial women's magazines subversively disrupted and sustained contemporary hierarchies of high and low culture as well as actively participating in the construction of modernism's public profile.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
208
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367503895
Verschijningsdatum:
23/02/2021
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
299 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 108 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.