Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Modern Man in the Making

Otto Neurath

Otto Neurath
Hardcover | Engels
€ 64,45
+ 128 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A gorgeous facsimile of an ultrarare, canonical volume from the pioneer of infographics, analyzing "fundamental trends in the social, political and economic life of humanity"

Otto Neurath's famous Modern Man in the Making, first published by Alfred A. Knopf in 1939, captures and describes the state of the world in the 1930s by using text and figurative illustrations. From 1925 on, Neurath and his team had worked on a new visual language termed "Isotype" (International System of Typographic Picture Education). At a time that saw new mass media making hitherto unthinkable amounts of information available, Neurath felt the need for a systematic visualization explaining facts, statistical data and comparative numbers in simple ways. The book can be seen as one of the most influential predecessors of today's infographics. In the visuals, each symbol and color represents a certain group of objects or people, often compared repetitively over a certain time span. The topics covered in the book include diverse social issues of the time like mortality, health, employment, trade, education, mobility, migration and demographics.
Modern Man in the Making shows Neurath's democratic endeavor to make knowledge intelligible and available to all. It is a reminder of graphic art's ability to inform and create context instead of presenting aesthetic qualities only. The book has inspired generations of designers and has led to sometimes peculiar imitations and further developments. Lars Müller Publishers is making this pivotal historical picture-text book available as a facsimile in the series XX The Century of Print.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
160
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783037786765
Verschijningsdatum:
16/04/2024
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
218 mm x 269 mm
Gewicht:
952 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 128 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.