Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Tim Kendall's study offers the fullest account to date of a tradition of modern English war poetry. Stretching from the Boer War to the present day, it focuses on many of the twentieth-century's finest poets - combatants and non-combatants alike - and considers how they address the ethical challenges of making art out of violence. Poetry, we are often told, makes nothing happen. But war makes poetry happen: the war poet cannot regret, and must exalt at, even the most appalling experiences. Modern English War Poetry not only assesses the problematic relationship between war and its poets, it also encourages an urgent reconsideration of the modern poetry canon and the (too often marginalised) position of war poetry within it. The aesthetic and ethical values on which canonical judgements have been based are carefully scrutinized via a detailed analysis of individual poets. The poets discussed include Thomas Hardy, Rudyard Kipling, Wilfred Owen, Charlotte Mew, Edward Thomas, Ivor Gurney, W. H. Auden, Keith Douglas, Ted Hughes, and Geoffrey Hill.