Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
First published in 1883, but never before translated into English, this collection of J.-K. Huysmans' art criticism reveals the author of Against Nature to be as combative in his aesthetic opinions as he was in his literary ones. At a time when the Impressionists were still being ridiculed, or worse still ignored, Huysmans defiantly proclaimed Degas to be the best painter in France. He filled his pages with analyses of the works of artists whose genius and popularity have been confirmed by time: Gustave Caillebotte, Paul Gauguin, Mary Cassatt, Edouard Manet, Berthe Morisot, Odilon Redon and Gustave Moreau. Huysmans intersperses his reviews of these independent artists with those of the annual Official Salon, whose conventional and dryly academic works he lambasts with his customary gusto and invective. This is the first complete translation of L'Art moderne, and includes 200 black and white illustrations, notes and a glossary of artists.
'Few late nineteenth-century art critics were more clearly on the right side of history than the early J.-K. Huysmans. For to read his essay on the 'Exhibition of the Independents in 1880' is to discover in retrospect an anticipation of the twentieth century's aesthetic preferences. In privileging Degas over Manet, Huysmans was already distancing himself from his Naturalist maitre, Zola. That journey was to be completed the following year with the publication of his most famous work, Against Nature, which also marks an art-historical shift in the Symbolist direction of Gustave Moreau and Odilon Redon, and away from the quest for modern life embodied in his accounts of Impressionists refuses in 1880, 1881 and 1882. These essays stand in contradistinction to the vitriol he pours on the official Salons of 1879, 1880,1881 and 1882... King displays both considerable knowledge and easy humour in the tone of his introduction. His detailed notes and glossary of artists are useful, but particularly appealing to the reader will be the inclusion, in the main body of the text, of small black-and-white illustrations for a number of paintings referred to, some taken from the original Salon catalogues' Nicholas White in The Times Literary Supplement