Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
El Acuerdo de Retirada preservó, en general, los derechos de los nacionales de la UE y del Reino Unido que ya vivían en el otro país antes del 31 de diciembre de 2020. El Acuerdo de Cooperación y Comercio estableció una disposición limitada para la movilidad de los proveedores de servicios a partir del 1 de enero de 2021, que sólo va un poco más allá de las estrechas disposiciones del AGCS de la OMC. Esto no reproduce en absoluto la libre circulación de personas. Fuera de estos ámbitos, se aplica la legislación nacional en materia de inmigración. Una vez examinadas las disposiciones del Acuerdo de Cooperación y Comercio entre la Unión Europea y el Reino Unido (TCA) y los problemas resultantes, este informe analiza el alcance (realista) de los acuerdos bilaterales que mejoran la base del Acuerdo en materia de movilidad. Se centra en la nacionalidad, la doble nacionalidad, la movilidad de los jóvenes y el derecho de voto.The Withdrawal Agreement generally preserved the rights for EU/UK nationals already living in the other place before 31 December 2020; the Trade and Cooperation Agreement made limited provision for mobility of service providers from 1 January 2021 which only goes a little bit beyond the narrow provisions of the WTO's GATS. This in no way replicates free movement of persons. Outside these areas, national immigration law applies. Having looked at the TCA provisions and the issues which have resulted, this report looks at the (realistic) scope for bilateral arrangements which improve upon the baseline of the TCA in respect of mobility matters. It focuses on nationality, dual citizenship, youth mobility and voting rights.