Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Since about the middle of the nineteenth century, a specter has haunted the European mass media entertainment market: the caricature of art, or visual parody. Originating in the pages of satirical magazines, it was initially intended to provoke laughter among the readers, but it quickly evolved into a new form of pictorial criticism by artists toward or against other artists.The thesis of this book is that in the cultural context of late imperial Russia, visual parody moved from the periphery of vernacular culture to the center of artistic practice. The impatient Kazimir Malevich, in particular, found in it an ideal device for challenging the artistic authority of the historical and contemporary canon.So is this book an art historical uchronia? Does the focus on visual parody offer a supplementary or rather an alternative vision of Malevich's early work up to Victory over the Sun?Through the intense interpictorial and transdisciplinary analysis of the case studies, the raising of the centrality of the artist's theatrical experience in general and the reception of Symbolism in particular, and the recourse to early Soviet parody scholars (Tynianov, Freidenberg, Bakhtin), this book leads the reader into a place where opposition and resemblance coexist in the attempt to subvert aesthetic conventions.