Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hundreds of fighter-bombers of Soviet design and manufacture served in the air forces of multiple frontline Arab states during the first half of the 1960s. Not only older Mikoyan i Gurevich MiG-15s and MiG-17s, but also newer types such as the MiG-19 and MiG-21 were acquired in continuously increasing numbers, concurrently with Ilyushin Il-28- and Tupolev Tu-16 bombers, transport types such as the Antonov An-12 and Ilyushin Il-14, and trainers designed by Yakovlev. Nowhere else did they - and their pilots - play as important a role for the future of the local air forces - or entire nations - as in Egypt and Syria from 1963 until 1967. Whilst the period in question is still frequently described as a 'peaceful decade' in Israel and the West, they saw almost uninterrupted action: in Egypt, in Syria, as well as in Yemen, and especially in continuous incidents with Israel.
Based on official documentation and extensive interviews with dozens of veterans, and richly illustrated with exclusive photography and color profiles, MiGs in the Middle East Volume 2 is a uniquely compact yet comprehensive guide to the build-up and operational history of Soviet-made aircraft in Egypt and Syria during this period. Prepared by authors that have established themselves as top authorities on the Arab air forces, and supported by custom-drawn color profiles and detailed maps, it provides an exclusive, in-depth study and a single point of reference for the operational history of the Egyptian and Syrian air forces, their organization and markings of the mid-1960s.