Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Rachel S. Mikva undertakes a close examination of Midrash vaYosha, a medieval rabbinic text which explicates the Song at the Sea (Ex 15:1-18) and the events of the exodus from Egypt leading up to that climactic moment. Relatively short midrashim focusing on a brief biblical narrative or theme were composed in large numbers during the medieval period, and their extant manuscripts are sufficient in number to demonstrate the great popularity of the genre. Based on early manuscripts, two different recensions are transcribed and translated with significant annotation exploring variants, parallels, exegetical significance and literary style. A thorough historical analysis suggests that the midrash was performed as explication of the Torah reading at a certain point in its development - part of the gradual attenuation of live Targum. As Midrash vaYosha leaves the synagogue, its narrative dimension grows tremendously, yielding significant insight into the development of medieval Jewish exegesis.