Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Michel Foucault

Materialism and Education

Mark Olssen
€ 161,45
+ 322 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Although Foucault departs from Marxism, his own approach constitutes a form of consistent materialism which has theoretical implications for the analysis of social and educational discursive systems. In seeking to demonstrate a correct reading of Foucault, linguistic readings of his work, such as those of Christopher Norris (1993), which represent him as part of the linguistic turn in French philosophy, where language (or representation) henceforth defines the limits of thought, will be dispelled in the process of being corrected. Rather, Foucault will be represented, as Habermas (1987) has suggested, not merely as a historicist but at the same time as a nominalist, materialist, and empiricist.

Because the distinctiveness of Foucault's approach can best be seen in contrast to other major philosophical systems and thinkers, considerable attention is given to examining Foucault's relationship to Marxism, as well as his relations to Kant, Gramsci, Habermas, and the Greeks. In relation to education, there is in Foucault's approach a double emphasis which constitutes an ordering principle for this work. On the one hand, attention is directed to discursive practices which perform an educative role in the constitution of subjects and of human forms of existence. On the other hand, forms of education are constituted and utilized for the purposes of collective ethical self-creation, a theme Foucault emphasized in his later works. The book assesses some of the more interesting recent utilizations of Foucault in educational research.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
216
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780897895873
Verschijningsdatum:
30/07/1999
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
489 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 322 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.