Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Michael Asher

Kunsthalle Bern, 1992

Anne Rorimer
Paperback | Engels | Afterall Books / One Work
€ 25,45
+ 50 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

An examination of a major 1992 installation by a pioneer of site-specific experimentation.

Michael Asher (born in 1943), one of the foremost installation artists of the Conceptual art period, is a founder of site-specific practice. Considered a progenitor of institutional critique, he spearheaded the creation of artworks imbued with a self-conscious awareness of their dependence on the conditions of their exhibition context.

In the work Kunsthalle Bern 1992, Asher removed the radiators from all the museum's exhibition spaces and reassembled them in its entryway gallery. Metal pipes connected the relocated radiators to their original sockets; these tubular conduits, coursing in linear fashion along the Kunsthalle's walls, kept the steam heat flowing and endowed the installation with directional lines of force. This "displacement of givens" offers a perfect example of site-specific practice, one that took the gallery space and the institution itself as its subject. In this detailed examination of Kunsthalle Bern 1992, Anne Rorimer considers the work in the context of Asher's ongoing desire to fuse art with the material, economic, and social conditions of institutional presentation.

Rorimer analyzes Kunsthalle Bern 1992 in relation to the earlier innovations of such minimalist artists as Donald Judd, Carl Andre, Robert Morris, Sol LeWitt, Bruce Nauman, and Dan Flavin as well as to such conceptualist contemporaries as Daniel Buren, Dan Graham, and Maria Nordman. She also considers the installation in the context of other works by Asher that have used non-art, functional elements, including walls, or that have investigated museological issues.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
120
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781846380938
Verschijningsdatum:
5/10/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
149 mm x 210 mm
Gewicht:
311 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 50 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.