Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In the past 30 years, technology has caused waves of disruptive developments, each crashing onto society and business alike. With the tide building and the pace accelerating, the next wave promises to come in big. These new challenges have a societal and environmental impact, are systemic and increasingly complex. Our old ways of doing business don’t suffice anymore. Furthermore, the future is too fast and too complex to go at it alone. In the future, competition will happen on the level of ecosystems, not just on the level of companies, products or services. This book gives companies the tools to build mutually beneficial, equal and sincere partnerships. We call them metasystems. And we believe them to be the most suitable armor for the next decade. Metasystems are built on trust and purpose. The biggest challenge is how to leverage the soft side, the human factor again.
“It’s a pivotal time, both exciting and frightening. By joining forces, we believe businesses can accelerate, innovate and create a desirable future horizon.” - Dado Van Peteghem
“The war of all against all has ended. It’s time to reinstate the essence of business: collaborating to fuel progress and a prosperous future.” - Nils van Dam
ABOUT THE AUTHORS
Dado Van Peterghem - Dado is a founding partner at the transformation advisory firm Scopernia, and co-founder of startups Social Seeder and Speakersbase, giving more than 100 speeches a year on topics as digital transformation, innovation and ecosystem thinking. Dado studied Communication & Computer Sciences at the University of Ghent and is a published author of 3 business books: Digital Transformation (2014) with Jo Caudron, Corporate Venturing (2018) with Omar Mohout and Metasystems (2020) with Nils van Dam. Dado actively helps organizations with their innovation vision and strategy. As a member of the strategy committee of leading fashion group Chalhoub Group in Dubai, he often spends time in the Middle East and Asia.
Nils van Dam - Nils is CEO of Belgium’s largest dairy cooperation, Milcobel.Nils built an impressive track record in the Food & Beverage sector thanks to his career with Unilever, first as SVP in Europe and Russia, later as SVP Marketing in Benelux and finally as CEO Belux. After his period at Unilever Nils became partner at Scopernia. As CEO of Unilever, Nils actively and successfully transformed the company into a sustainable frontrunner. Thanks to his extensive experience in the field of sustainable transformation, Nils also lectures on the topic at the University of Antwerp. Apart from being lecturer and CEO at Milcobel, Nils is also active as Non-Executive Director of Spaas, Westmalle and Jacoti.