Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Metaphysics, in its classical sense, is the study of being. But what does it mean, this seemly old-fashioned word, "being"? And how does metaphysics relate to the world of human experience if it is said to go beyond physics? Is "being" something hidden behind the veil of experience? Are we in danger, in attempting to defend the idea of metaphysics, to become Hinterweltler (Nietzsche)? These are relevant questions for anyone who wants to know, today, what we can still learn from the 'old' metaphysics from the Aristotelian tradition, of which Thomas Aquinas was one the most eloquent and insightful defenders. This book offers a philosophical analysis of metaphysics as conceived and practised by Thomas. Its aim is not to present another exposition of the doctrine of Thomistic metaphysics; its focus is on the characteristic movement of metaphysics, going from the world of experience to the divine principle of all being. By a close reading and interpretation of the relevant texts, it seeks to clarify the specific dynamics of the science of metaphysics, as present in the works of Aquinas. In the Aristotelian tradition, metaphysics exhibits a typical onto-theological orientation, as the study of being in general and the study of divine being. Going against a general tendency in the Thomistic tradition to loosen metaphysics as ontology from its theological part, this book presents a fresh and innovative reading which emphasizes the inner unity of metaphysics.