Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Metal by Tutorials (Third Edition)

Beginning Game Engine Development With Metal

Caroline Begbie, Marius Horga, Raywenderlich Tutorial Team
Paperback | Engels
€ 63,95
+ 127 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Build your own low-level game engine in Metal!

This book introduces you to graphics programming in Metal - Apple's framework for programming on the GPU. You'll build your own game engine in Metal where you can create 3D scenes and build your own 3D games.

Who This Book Is For

This book is for intermediate Swift developers interested in learning 3D graphics or gaining a deeper understanding of how game engines work.

Topics Covered in Metal by Tutorials
  • The Rendering Pipeline: Take a deep dive through the graphics pipeline.
  • 3D Models: Import 3D models with Model I/O and discover what makes up a 3D model.
  • Coordinate Spaces: Learn the math behind 3D rendering.
  • Lighting: Make your models look more realistic with simple lighting techniques.
  • Shading: Understand how vertex and fragment shaders work.
  • Textures & Materials: Design textures and surfaces for micro detail.
  • Multipass Rendering: Add shadows with advanced lighting effects.
  • Tile-based Deferred Rendering: Take full advantage of your Apple GPU with this rendering technique.
  • GPU-Driven Rendering: Move the rendering setup to the GPU.
  • Tessellation: Discover how to use tessellation to add a higher level of detail using fewer resources.
  • Environment: Add realistic skies and water to your scenes.
  • Particle Systems: Learn how to make stunning visual effects using GPU compute shaders.
  • Character Animation: Bring your 3D models to life with joints and animation.
  • Raytracing: Learn how to perform raytracing on the GPU.
  • Advanced Lighting & Shadows: Discover signed distance fields and render beautiful shadows.
  • Performance Optimization: Tune up your game with Xcode's new tools.

After reading this book, you'll be prepared to take full advantage of graphics rendering with the Meta

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
808
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781950325641
Verschijningsdatum:
5/04/2022
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
190 mm x 235 mm
Gewicht:
1360 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 127 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.