Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hailed as a leading innovator of visual montage, unique storytelling style, and ground-breaking cinematography, Jean-Luc Godard is a prominent pioneer in sculpting complex soundtracks altering the familiar relationship between sound and image, but his achievements in sound have been largely overlooked. Such a lacuna in the extensive research on Godard's work is unfortunate, as Godard's lifelong preoccupation of exploring self-reflexively all aspects of filmmaking particularly affects film music. With the novel approach of metafilm music, extrapolated from Jean-Luc Godard's oeuvre, this book not only closes up a crucial gap in Godard research, but also offers detailed analyses of the music as metafilm music in Contempt, Alphaville, Band of Outsiders, Pierrot le fou, First Name: Carmen, Histoire(s) du cinéma, among other films and video productions. The innovative scholarly concept of metafilm music, enriching the burgeoning field of music in audio-visual media, describes how Godard thinks about film music with film music. This book thus provides a thorough examination of Godard's self-reflexive approach to film music which has resulted in a lifelong creation of multi-layered soundtracks pushing the envelope of film music and sound to the limit.