Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Bf 109 F (Friedrich) is the successor of the E version with the same engine in the DB 601E version - produced from the turn of 1940/1941. However, the airframe changed the external appearance completely: a new propeller cap was used, the front part of the fuselage was completely changed using a more rounded engine cover and the shape of the wings was changed from rectangular to rounded. The maximum speed at a ceiling of 6,000 m was 635 km/h. It was armed with two MG 17s and one MG 151 cannon.
The Bf 109G (Gustaw) was equipped with a new DB 605A engine, some versions (G-1, G-3, and G-5) were equipped with a pressurized cabin. The first examples left the belts in the spring of 1942. The armament consists of two MG 17 rifles (starting from the G-5/6 version, the heavier MG 131 caliber 13 mm) and one MG 151/20 cannon. The armament could be expanded by installing additional nacelles with cannons under the wings (modification R6) and - from the G-5 version - by replacing the MG-151/20 cannon built in the engine block with a 30 mm MK 108.