• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Merging Colleges for Mutual Growth

A New Strategy for Academic Managers

James Martin, James E Samels
Paperback | Engels
€ 58,45
+ 116 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In Merging Colleges for Mutual Growth, James Martin and James E. Samels bring together a distinguished group of higher education professionals to provide the first comprehensive handbook for those involved in--or considering--an academic merger, consolidation, or new form of resource sharing.

Providing practical and theoretical advice on the academic, financial, administrative, legal, personnel, and student aspects of mergers, the authors set forth an action plan for those involved in planning and implementing a mutual growth-rather than a bankruptcy bailout--merger. They cite numerous instances of successful mergers in the United States and Great Britain and offer specific examples to explain why they succeeded.

Among the topics discussed are presidential leadership, the challenges of curriculum restructuring and faculty development, the legal and financial implications of mergers, the role of trustees and governing boards in both public and private institutions, and strategies merging student cultures, alumni organizations, and library resources. The book also includes hints and checklists useful to academic managers planning a merger or anyone affected by one, including alumni and local community members.

Contributors: Bryan E. Carlson, James Martin, Andre Mayer, Sheila Murphy, Franklin Patterson, Patricia Sacks, James E. Samels, Victor F. Scalise, Jr., Paul Temple, John F. Welsh, Celia Whitchurch, Donald L. Zekan.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
288
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780801866821
Verschijningsdatum:
17/10/2000
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
154 mm x 230 mm
Gewicht:
471 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 116 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.