Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This work evaluates the influence of Menippean satire on the seventeenth-century French novel and specifically studies its role in the Roman comique. The analysis uncovers many links to Menippean satire. Among these: digression; an unreliable narrator; parody; doubling; double-voiced discourse, dialogism (in Bakhtin's terminology) and the oral nature of the tale told. While it may be impossible to prove that Scarron consciously imitated the Menippean writing of antiquity exemplified by the works of Varro, Seneca, Petronius, Lucian or Apuleius, or the Satyre Ménippée of 1594, Scarron manifestly participates in the displacement of interest toward anti-conventional, anti-novelistic and parodic strategies that later become a central element in the history of the novelistic genre.