Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Drawing on his experiences in Berlin under Schleiermacher and his travels to the Vatican, Mendelssohn, as the Director of Prussian Church Music, wanted to offer an edifying worship experience where large-scale choral works would become an indispensable part of the liturgy, which he saw as a performative or representational act, centered around the life of Christ. Yet he quickly realized that the court and clergy were not interested in his foundational concepts; they merely wanted reforms based on the restauration ideals espoused by Winterfeld and Thibaut. Analyses of his 25 Domchor compositions and their revisions in this Element chronicle Mendelssohn's stylistic development and his ability to continue to offer a Christological worship experience within strictly prescribed parameters. The Berlin Domchor and its new repertoire by Mendelssohn and contemporaneous composers quickly became the model for the emerging a cappella movement throughout Protestant Germany.