Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Animated by the stories of some of the last century's most charismatic and conniving artists, writers, and businessmen, Men of Tomorrow brilliantly demonstrates how the creators of the superheroes gained their cultural power and established a crucial place in the modern imagination. "This history of the birth of superhero comics highlights three pivotal figures. The story begins early in the last century, on the Lower East Side, where Harry Donenfeld rises from the streets to become the king of the 'smooshes'-soft-core magazines with titles like French Humor and Hot Tales. Later, two high school friends in Cleveland, Joe Shuster and Jerry Siegel, become avid fans of 'scientifiction, ' the new kind of literature promoted by their favorite pulp magazines. The disparate worlds of the wise guy and the geeks collide in 1938, and the result is Action Comics #1, the debut of Superman. For Donenfeld, the comics were a way to sidestep the censors. For Shuster and Siegel, they were both a calling and an eventual source of misery: the pair waged a lifelong campaign for credit and appropriate compensation." -The New Yorker