Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In these essays, Michael S. Roth uses psychoanalysis to build a richer understanding of history, and then takes a more expansive conception of history to decode the cultural construction of memory. He first examines the development in nineteenth-century France of medical criteria for diagnosing memory disorders, which signal fundamental changes in the understanding of present and past. He next explores links between historical consciousness and issues relating to the psyche, including trauma and repression and hypnosis and therapy. Roth turns to the work of postmodern theorists in connection with the philosophy of history and then examines photography's capacity to capture traces of the past. He considers how we strive to be faithful to the past even when we don't care about getting it right or using it productively. Roth concludes with essays defending pragmatic and reflexive liberal education. Drawing on his experiences as a teacher and academic leader, he speaks of living with the past without being dominated by it.