Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
+++ Unterrichtsideen für Sonderpädagogen und Sonderpädagoginnen an Förderschulen, Förderschwerpunkt "Geistige Entwicklung", Fach: Sachunterricht, Klasse 1-8 +++Wie kann es im Förderschwerpunkt geistige Entwicklung gelingen, alle Schülerinnen und Schüler mitzunehmen und dabei am gleichen Thema zu arbeiten? Gemeinsamer Unterricht am gleichen Lerngegenstand ist für alle bereichernd, verlangt jedoch auch spezifischere Überlegungen bezüglich der Unterrichtsplanung und Unterrichtsdurchführung. In diesem Band geht es darum, Kindern und Jugendlichen Wissen über den eigenen Körper zu vermitteln. Verschiedene Aspekte rund um Körper und Gesundheit, Gefühle, Sinne und Bewegung werden handlungsorientiert erarbeitet. Mit den individuell erweiterbaren Materialien und Ideen erreichen Sie alle Schülerinnen und Schüler, fördern Wahrnehmung und Kommunikation und vermitteln Bildungsinhalte. Themen, wie "Körperteile", "Das bin ich", "Meine Sinne" u. a. bilden den inhaltlichen Rahmen, in den die Ideen zur basalen Förderung eingebettet sind. Alle Einheiten enthalten ausführliche Informationen zur Vorbereitung und Durchführung sowie Textsequenzen in einfacher Sprache zur Vermittlung der inhaltlichen Aspekte.