Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Die britische Hauptstadt als landeskundliche Themeneinheit in Lehrbüchern für den Englischunterricht in der Sekundarstufe I. Ein methodisch-didaktischer Beitrag zur Lehrwerkkritik. Dissertationsschrift
Eine maßgebliche Facette der fremdkulturellen Realität Großbritanniens stellt die Hauptstadt London dar. Dies ist auch in Bezug auf das lehrbuchvermittelte Bild zu konstatieren: Seit Generationen von Lehrwerkreihen wird London als landeskundlicher Lerninhalt schularten- und verlagsübergreifend in den Lehrbüchern thematisiert. Im Rahmen der vorliegenden Studie wird die Darstellung Londons und didaktische 'Aufbereitung' des Themas in Englischlehrbüchern für die Sekundarstufe I einer umfassenden lehrwerkkritischen Analyse unterzogen. Als thematischer Strukturrahmen der Analyse fungieren mit den Aspekten Politik, Wirtschaft und Verkehr, Geschichte, Kultur, Tourismus sowie Menschen in der Stadt in den Lehrbüchern primär auftretende Themenbereiche. Die Untersuchungsergebnisse geben Aufschluss über Perspektivierung und Schwerpunktsetzungen bei der Vermittlung des Bildes und liefern Erkenntnisse für die Lehrbuchgestaltung hinsichtlich der Darbietung themenbezogener landeskundlicher Inhalte.