Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Media semiotics

An Introduction

Jonathan Bignell
Paperback | Engels
€ 25,95
+ 51 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Media semiotics is a lucid investigation of the critical approach in contemporary media studies. Using examples such as Big Brother and Billy Elliot, Jonathan Bignell steps easily from basic concepts to more complex theories, while devoting chapters to specific media forms. New material in this second edition includes sections on men's style magazines, docusoaps and 'reality TV', digital interactive television, and mobile phone text messaging.

This study begins by explaining the concept of the sign and the ideological roles of media in contemporary culture. The book then scrutinises advertisements, glossy magazines, daily newspapers, TV programmes, recent films and interactive media, with each chapter containing close analyses of particular examples. Key strands in critical theory which are allied to semiotics, such as ideology and psychoanalytic theory are explored. Media semiotics moves on to discuss the challenges to established semiotic methods posed by audience studies and postmodernism, and considers 'new media', including computer games, the Internet and the World Wide Web.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
256
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780719062056
Verschijningsdatum:
4/04/2002
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
137 mm x 213 mm
Gewicht:
340 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 51 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.