Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Media Messages in American Presidential Elections

Media Messages in American Presidential Elections

Diana Owen
€ 161,45
+ 322 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Focusing her attention on the audience, Diana Owen investigates the way people process media messages during campaigns. This study examines the role of ads, news stories, poll results, and debates in presidential elections. Based on surveys fielded during the 1984 and 1988 presidential campaigns, Owen compares these four message categories to determine their relative importance to voters. In addition she investigates how individuals make use of messages in establishing their perception of candidates and issues. Mass communication's uses and gratifications approach provides this study's theoretical foundation. The book is designed for researchers and students in communications and mass media, voting behavior, and public opinion.

Using surveys conducted during the 1984 and 1988 presidential campaigns, Diana Owen first addresses two basic research questions. How do media messages transmitted during presidential elections shape voter attitudes toward and perceptions of candidates and campaign issues? Do different types of media messages influence voters' feelings about candidates and elections in different ways? Focusing on candidate advertisements, newspaper and television news stories, poll results, and presidential debates, she also ties voters' general media use habits to the way they receive and process media messages.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
224
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780313263620
Verschijningsdatum:
18/01/1991
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Ongenaaid / garenloos gebonden
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
489 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 322 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.