Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Media, Ethnicity, and Electoral Conflicts in Kenya critically examines the interplay between the media, ethnicity, and electoral conflicts in Kenya. Jacinta Mwende Maweu analyzes the place of ethnicity in Kenyan politics and the key drivers of electoral conflicts, as well as how ethnicity influences media framing of these conflicts in the Kenyan context. Maweu argues that, although there are many factors that can affect an electoral process and result in conflict and violence, the role that the mainstream media and new media play is central. As Maweu illustrates through various arguments, politicians in Kenya and other deeply divided societies in Africa have continued to use mainstream and digital media to weaponize ethnicity as they invoke issues of belonging, inclusion, and exclusion. By examining the role of both traditional and digital media in electoral conflicts, Media, Ethnicity, and Electoral Conflicts in Kenya makes a significant contribution to the ongoing academic debate on the role of media in elections and electoral conflicts in Kenya and Africa.