Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Media Consumption in Malaysia

A Hermeneutics of Human Behaviour

Tony Wilson
€ 195,95
+ 391 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

How do visitors immersing themselves in material places such as shopping malls or video sites online make sense of the experience, enabling criticizing - or consenting to content? How is this evident in behaviour? Reflecting on accounts by Chinese, Indian, Malay and Indigenous members of Malaysian society, this book addresses these questions from a practices perspective increasingly adopted by scholars in marketing and media studies.

The volume provides an account of practices theory from its origins in critical hermeneutics (such as Heidegger, Gadamer and Ricoeur), as reflecting on the processes of embodied understanding, developing alongside interpretive and reception theory. Part I draws upon authors as diverse as Heidegger and Henry Jenkins, with a practices perspective on media and mall consuming shown as developing from forty years of theorizing about audience activity. An empirical study of Malaysian blogging and branding on YouTube exemplifies this approach. Part II considers Malaysians absorbed in social media sites, as everyday visitors and the subjects of consumer research. The book then returns to the material world, exploring the horizons of understanding from which Malaysians enter their mediated malls, and concludes by positioning media practices theory within a spectrum of philosophical ideas.

Recognizing the current (re)turn in Consumer and Media Studies to employing hermeneutics as an account of our embodied human understanding, this book presents its major philosophical proponents, showing how close attention to their writing can now inform and shape research on ubiquitous screen users. As such, it will be of particular interest to students and scholars of Media Studies, Asian Studies and Marketing Studies.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
218
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415658805
Verschijningsdatum:
24/12/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
160 mm x 239 mm
Gewicht:
453 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 391 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.