• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Onderwijs & Pedagogie
  4. Onderwijs & Scholen
  5. Meaning Making in Secondary Science Classroomsaa

Meaning Making in Secondary Science Classroomsaa

Mortimer
Paperback | Engels
€ 44,95
+ 89 punten
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This book focuses on the talk of science classrooms and in particular on the ways in which the different kinds of interactions between teachers and students contribute to meaning making and learning. Central to the text is a new analytical framework for characterising the key features of the talk of school science classrooms. This framework is based on sociocultural principles and links the work of theorists such as Vygotsky and Bakhtin to the day-to-day interactions of contemporary science classrooms.
*presents a framework, based on sociocultural theory, for analysing the language of teaching and learning interactions in science classrooms
*provides detailed examples and illustrations of insights gained from applying the framework to real science lessons in Brazil and the UK.
*demonstrates how these ways of thinking about classroom talk can be drawn upon to inform the professional development of science teachers.
*offers an innovative research methodology, based on sociocultural theory, for analysing classroom talk.
*expands upon the ways in which sociocultural theory has been systematically applied to analysing classroom contexts.
This book offers a powerful set of tools for thinking and talking about the day-to-day practices of contemporary science classrooms. It contains messages of fundamental importance and insight for all of those who are interested in reflecting on the interactions of science teaching and learning, whether in the context of teaching, higher degree study, or research.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
162
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780335212071
Verschijningsdatum:
1/09/2003
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
157 mm x 228 mm
Gewicht:
267 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 89 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BOOK FRIDAY

50% korting

op een grote selectie boeken
BOOK FRIDAY
Black Friday: 50% korting op boeken
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.