Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The combination of Stéphane Mallarmé's esoteric poetry and Maurice Ravel's elusive tonal language presents a multitude of methodological problems for both analysts and performers attempting to study the Trois poèmes de Stéphane Mallarmé (1913). While extant analyses of these songs draw on pitch content to make observations about Ravel's interpretation of the text, they fail to consider the fundamental structural importance of Mallarmé's poetry. In his autobiographical sketch, Ravel noted that Mallarmé's "préciosité so full of meaning" inspired him to compose the Trois poèmes. By using the archaic French word préciosité, which carries significant literary connotations, Ravel suggests that his understanding of Mallarmé's préciosité served as the compositional impetus for these songs. After establishing Ravel's life-long affinity for Mallarmé's Symbolist structures and formal improprieties, this book will present a detailed analysis of "Soupir" and "Placet futile." Both scholars and performers can benefit from these analyses, as they provide insight into the complex structures and symbolic content in Ravel's composition.