Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Examining for the first time the life and work of the sculptor Matt Rugg (1935- 2020), Michael Bird's impeccably researched text vividly charts Rugg's parallel careers as artist and teacher in the context of developments in creative pedagogy in Britain during the second half of the twentieth century, and their implications for practice and teaching today. Highlighting the impressive range of Rugg's output, from his distinctive 'painted drawings' to large-scale metal constructions, and the unifying strands in his thought, this book skilfully draws together Rugg's work, ideas and inspirational role as an educator. Lavishly illustrated, it charts successive phases of Rugg's continuous experimentation with found industrial materials and form, and the subtle interrelationship in his work between two and three dimensions. Dr Harriet Sutcliffe's research into the Basic Course led by Victor Pasmore and Richard Hamilton at King's College, Newcastle, in the 1950s and 1960s provides fascinating insights into both Rugg's oeuvre and wider developments in British art practice and pedagogy.