Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Madonna, Murphy Brown, Thelma and Louise: These much-discussed media icons are the starting points of Suzanna Walter's brilliant, much-needed introduction to feminist cultural theory. Accessible yet theoretically sophisticated, up-to-date and entertaining, Material Girls acquaints readers with the major theories, debates, and concepts in this new and exciting field.
With numerous case studies and illustrations, Walters situates feminist cultural theory against the background of the women's movement and media studies. Using examples from film, television, advertising, and popular discourse, she looks at topics such as the "male gaze," narrative theory, and new work on female "ways of seeing" and spectatorship. Throughout, Walters provides a historically grounded account of representations of women in popular culture while critiquing the dominance of psychoanalytic and postmodern analyses.
The first comprehensive guide to the approaches and debates that make up this growing field, Material Girls belongs on the shelf of every cultural critic and savvy student today.