Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A medievalist and defender of the notion of Christian philosophy, Etienne Gilson had a lifelong interest in the philosophy of art. He questioned whether what is reproduced as art in contemporary society is art at all. This is not a simple issue. A cheap version of a novel is still a novel. A picture of a statue is not a statue, nor indeed is a photograph of a painting a painting. Recorded music has particular complications. The organizer of an industrial assembly line is neither an artist nor an artisan. Yet, thanks to such mass production, a much broader population has knowledge of artworks than would otherwise be possible. Religions must minister to mass societies and provide appropriate liturgies. But in the process, there is a danger of misrepresenting complex religious teachings. At the end of his own life, Henri Gouhier, Gilson's first doctoral student, prepared three essays on Gilson. The first, on Bergson, gives a sense of Gilson's formation in early twentieth-century French philosophy. The second reconstructs the development of the notion of Christian philosophy and the heated controversy it provoked. Finally, Gouhier presents Gilson's general philosophy of art and gives a helpful framework to Gilson's comments on art in a mass society.