Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Mens & Maatschappij
  4. Sociologie
  5. Mass Media, Consumerism and National Identity in Postwar Japan

Mass Media, Consumerism and National Identity in Postwar Japan

Martyn David Smith
€ 271,45
+ 542 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Mass Media, Consumerism and National Identity in Postwar Japan addresses Japan's evolving nationalism and national identity in relation to its newly rising consumerism during the two decades from 1952 to 1972, through a study of the transformation of the print media and the market for weekly and monthly magazines.

Martyn Smith argues that the transformation of the print media in the 1950s and 1960s expanded the possibilities for social, individual and national identities in Japan. From the late 1950s, the growth in the market for weekly magazines was fuelled by the huge potential for advertising revenue, the rapid development of the Japanese economy, and the necessity for the growth of a consumer society. This resulted in the merging of national identity with individual subjectivity - which this book describes as 'national subjectivity' - as the Japanese media promoted individual consumption to aid the recovery of the Japanese nation as a whole.

Examining housewife magazines such as Fujin Koron, Fujin no Tomo and Fujin Gaho, as well as news magazines such as Mainichi Graph and Asahi Graph, and publications aimed at young people - Shukan Heibon and Heibon Punch - Smith shows how the relationship of nationalism to everyday life is best understood by taking into account the changing nature of consumption in the period. By presenting an alternative to the traditional 'top-down' narrative of state-driven economic nationalism, this book therefore makes a unique contribution to the study of postwar Japanese history and Japanese nationalism.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781350030787
Verschijningsdatum:
5/04/2018
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
421 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 542 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.