Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Celebrated as an actress on the London stage (1776-80) and notorious as the mistress of the Prince of Wales (1779-80), Mary Darby Robinson had to write to support herself from the mid-1780s until her death in 1800. She mastered a wide range of styles, published prolifically, and became the poetry editor of the Morning Post. As her writing developed across the 1790s, she increasingly used the motifs of Gothic fiction and drama descended from Horace Walpole's Castle of Otranto (1764). These came to pervade her late novels and poems so much that she even wrote her autobiography as a Gothic romance. She also deployed them to critique the ideologies of male dominance and the forms of writing in which they appeared. This progression culminated in her final collection of verses, Lyrical Tales (1800), where she Gothically exposes the conflicted underpinnings in the now-famous Lyrical Ballads (1798) by Wordsworth and Coleridge.