Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Post-Marxists argue that nationalism is the black hole into which Marxism has collapsed at today's "end of history." Robert Stuart analyzes the origins of this implosion, revealing a shattering collision between Marxist socialism and national identity in France at the close of the nineteenth century. During the time of the Boulanger crisis and the Dreyfus affair, nationalist mobs roamed the streets chanting "France for the French!" while socialist militants marshaled proletarians for world revolution. This is the first study to focus on those militants as they struggled to reconcile Marxism's two national agendas: the cosmopolitan conviction that "workingmen have no country," on the one hand, and the patriotic assumption that the working class alone represents national authenticity, on the other. Anti-Semitism posed a particular problem for such socialists, not least because so many workers had succumbed to racist temptation. In analyzing the resultant encounter between France's anti-Semites and the Marxist Left, Stuart addresses the vexed issue of Marxism's involvement with political anti-Semitism.